Regeringens Kinastrategi öppnar för Belt&Road

En kraftfull utbyggnad av svenska infrastrukturen borde vara svaret på Kinas nya Sidenvägsprojekt Belt & Road Initiative. Det, och en snabb anslutning till detta globala samarbete med 125 länder för att inte missa fler chanser för svenska företag att delta i de många stora internationella infrastrukturprojekten, är kraven som framförs av föreningen BRIX till Riksdagen som nu skall besluta om Kinastrategin. Hittills har sedan 2013, när initiativet att bygga moderna Sidenvägar togs av Kinas president Xi Jinping, har 11 800 miljarder kr satsats i 2 200 kontrakt inom BRI. Den summan, skriver BRIX, är vad "Sveriges regeringar sedan 2013 har missat att bevaka på ett systematiskt sätt och överlämnat åt svenska företag att bäst man kunnat individuellt leta fram intressanta delprojekt".
Nu växer BRI och Sverige behöver haka på tåget och bygga järnvägarna i Sverige så vi missar ännu mer.

Läs svaret här:
https://www.brixsweden.org/regeringens-kinastrategin-for-upp-belt-road-initiative-pa-dagordningen/

Följ Belt& Road  (eller Världslandbron/Eurasiska landbron som vi kallade det tidigare )här:

http://www.larouche.se/program/nytt-finanssystem/eurasiska-landbron

Följ BRI genom BRIX här:

Hemsidan: https://www.brixsweden.com/

Facebooksidan: https://www.facebook.com/brix.beltandroad.501

Twitter: https://www.twitter.com/belt_brix

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/brix-belt-road-initiative-executive-group-sweden

Youtube med föredrag: https://www.youtube.com/channel/UCAaCyPjuyLhXbsAXBca8inA